فن ماینر چگونه سرویس می شود ؟

نوشته‌های تازه

فن ماینر چگونه سرویس می شود؟

https://www.aparat.com/v/9HBEb

در تعمیر ماینر یکی از مباحث سرویس کردن فن ماینر می باشد چرا که یکی از قطعات مهم ماینر به حساب می آید و باعث خنک نگه داشتن ماینر می شود و از سوخته شدن دستگاه ماینر جلوگیری می کند.

وقتی که وارد کانفیگ دستگاه ماینر می شویم باید دور دو فن ماینر یک سرعت را نشان دهد یکی از فن ها گرمای موجود در فن را به سمت خود می کشد و فن دیگر گرمای فن اول را به بیرون از محیط انتقال می دهد . تعمیر ماینر

انواع خنک کننده ماینر تعمیر ماینر

یکی از مهمترین قسمت های یک سیستم استخراج، بحث خنک کردن آن است. خنک کننده های ماینر و سیستم های استخراج انواع متفاوتی دارند که بسته به دستگاهی که شما در اختیار دارید و میزان توانی که قصد استفاده از آن را دارید، ممکن است متفاوت باشد.

خنک کننده های بادی تعمیر ماینر

استفاده از سیستم های خنک کننده بادی (Air cooler)، یک روش سنتی و خوب برای استخراج ارزهای دیجیتال محسوب می شود، البته به شرطی که شما یک استخراج کننده حرفه ای نباشید. این نوع خنک کننده ها معمولا از دو جزء اصلی استفاده می شوند که یکی مستقیما روی پردازنده نصب شده که با عنوان هیت سینک شناخته می شود. جزء دوم معمولا یک فن کوچک است که در قسمت بالایی هیت سینک و یا در فاصله کمی از آن نصب می شود. البته این روش خنک سازی بسیار ساده بوده و برای سیستم های ماینر نیاز است که از تعداد فن های اضافه نیز استفاده کنیم.

استفاده از چندین فن بزرگ و کوچک، باعث می شود تا گرمای ایجاد شده تا حدودی کاسته شود اما چون هر فن، خودش منجر به مصرف برق می شود، در نتیجه ممکن است هزینه تمام شده استخراج را بالاتر ببرد و نهایتا موجب شود تا سود نهایی شما کم شود.

خنک کننده بادی

خنک کننده های بادی مرسوم ترین نوع سیستم های خنک کننده هستند.

 

خنک کننده های آبی تعمیر ماینر

 

واترکولر ها (Water cooler) نیز یکی دیگر از انواع سیستم های خنک کننده محسوب می شوند که در خنک کننده های ماینر نیز طرفداران زیادی دارند. این خنک کننده از مایع آب یا مایعی دیگر برای خنک سازی پردازنده ها استفاده می کنند. این سیستم ها از سه جزء اصلی تشکیل می شوند: هیت سینک مخصوص که مستقیما روی پردازنده نصب می شوند، لوله های انتقال آب، و فن های خنک کننده. فن های خنک کننده در مسیر مخزن یا لوله های آب قرار می گیرند و آب موجود در مخزن را خنک می کنند. آب خنک به سمت هیت سینک هدایت شده و در نهایت منجر به خنک شده پردازنده می شود.همچنین بخوانید |  آموزش استخراج اتریوم با نرم افزار Minergate برای کامپیوتر

 

این سیستم ها تقریبا شبیه به سیستم خنک کننده خودرو کار می کنند و تفاوت چندانی با آن ندارند. برای آن دسته از کسانی که بحث استخراج را به طور جدی تری دنبال می کنند، خنک کننده های آبی بهترین انتخاب هستند. چراکه هزینه آن ها نسبت به خنک کننده های روغنی کمتر بوده و از طرفی از خنک کننده های بادی، عملکرد بهتری دارند.

 

تعمیر ماینر
خنک کننده های آبی، عملکرد بهتری نسبت به خنک کننده های بادی معمولی دارند. تعمیر ماینر

 

خنک کننده های روغنی

 

یک نوع دیگر از خنک کننده های ماینر که برای استخراج کننده های حرفه ای تر مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از خنک کننده های روغنی است. خنک کننده های روغنی نوع بسیار خوبی از خنک کننده های ماینر هستند که بیشترین کارایی در میان سایر خنک کننده ها دارند. در این خنک کننده ها از روغنی به نام Mineral Oil استفاده می شود که خاصیت رسانایی ندارد اما انتقال دهنده گرمای خوبی است. این خاصیت سبب می شود تا بتوان کل دستگاه ماینر را در روغن فرو برده و هیچ نگرانی از بابت اتصال قسمت های مختلف دستگاه نداشته باشیم.

 

هزینه ساخت یک سیستم خنک کننده ماینرال معمولا از دو سیستم قبلی بیشتر است اما چون عملکرد بهتری دارد، در بسیاری از سیستم های حرفه ای استخراج، از این نوع خنک کننده ها استفاده می شود. اگر به صورت حرفه ای اقدام به استخراج می کنید و از چند دستگاه ماینر برای این کار استفاده می کنید، پیشنهاد ما استفاده از سیستم خنک کننده روغنی است. چون هم گرما به خوبی انتقال می دهد و هم صدای دستگاه را تا حد زیادی کاهش می دهد. سرویس فن

 

خنک کننده روغنی
بهترین نوع خنک کننده ها، خنک کننده های روغنی هستند.

 

ثبت آنلاین درخواست

 

تعمیرات تخصصی انواع هشبرد، کنترل برد و پاور
whatsminer
M50, M53،M30+,M30++,M32,M31,M21,M20
power (P21,P21E,P221,P22W)

Antminer s19,S17 ,S17+ , S17e , T17 ,T17+ , T17e و ….

تعمیر ماینر هلیوم و سایر دستگاه هایی که ممکن است در لیست مشاهده نکنید اما رویالکو قادر است به بهترین نحو تعمیر و به شما تحویل نماید.

کرج پاساژ دانشکده طبقه سوم(آخر) سمت چپ نیم پله
09930828472

مطالب اخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up