دستگاه ماینر چیست؟

نوشته‌های تازه

 

دستگاه ماینر چیست ؟و چه کاراییی دارد؟دستگاه ماینر دستگاهی است برای استخراج ارز دیجیتال که طی سال های گذشته کامپیوترها این کار را انجام می دادند.

طی سال های اخیر استخراج ارز های دیجیتال بوسیله کامپیوتر های استاندارد که شامل همان cpu  های استاندارد اینتل یا AMD  و کارت گرافیک های متداول بود صورت میگرفت اما به مرور شبکه بیت کوین و همینطور دستگاه های ماین آن افزایش یافت و pc  ها کاربرد خود را در این زمینه از دست داد.

با از رده خارج شدن pc  ها در زمینه ماینیگ استخراج فقط با پردازنده های خاصی که Asic ماینر  نامیده میشوند ممکن است اما این به آن معنا نیست که pc  ها توانایی استخراج نداشته باشند ، بلکه با توجه به گسترش و سختی شبکه استخراج در حال حاضر نیاز به pc  هایی فوق العاده قدرتمند میباشد که عملا از نظر اقتصادی بصرفه نیست.

 

 

تعمیر ماینر

تهیه دستگاه استخراج مناسب

دستگاه‌های استخراج بیت کوین مثل گوشی‌های موبایل در طرح‌ها و مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند. مواردی که برای دستگاه استخراج باید در نظر بگیریم این‌ها هستند:

۱- برند و مدل: شرکت سازنده دستگاه و مدل آن. مثال: Bitmain Antminer S9

۲- قدرت پردازش: قدرت پردازش دستگاه استخراج که بر حسب تراهش بر ثانیه (TH/S) نمایش می‌دهند. مثال: ۱۴TH/S

۳- مصرف برق: میزان برق مصرفی دستگاه برحسب وات. مثل ۱۴۰۰W

شرکت بیت مین (Bitmain) معروف‌ترین و بزرگترین شرکت سازنده دستگاه‌های استخراج برای عموم است. دستگاه‌های استخراج این شرکت تحت عنوان Antminer در بازارهای جهانی به وفور یافت می‌گردند. با این حال به تازگی شرکت‌های زیادی برای رقابت با بیت مین دستگاه‌های استخراج خود را به بازار عرضه می‌کنند.

دستگاه‌های استخراج به تعداد محدود و در فواصل زمانی مختلف تولید می‌گردند لذا در زمان خرید به جزئیات مدل دستگاه دقت کنید تا در محاسبه سود دچار مشکل نشوید.

به عنوان مثال دستگاه استخراج انت ماینر S9 بیت کوین مدل‌های مختلفی دارد و مدل‌های سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ آن در بازار موجود است. بدیهی ست که مدل‌های ۲۰۱۸ آن قدرتمندتر هستند.

دستگاه‌های استخراج معمولا ابتدا توسط تولیدکننده با قیمت پایین‌تر پیش‌فروش می‌شوند و بعد در بازار پخش می‌گردند. به جز سایت‌های رسمی تولیدکنندگان، دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سایت‌های مختلفی از جمله آمازون و ای بی هم به فروش می‌رسند. البته به دلیل تحریم های ایران، خرید مستقیم دستگاه های استخراج از این سایت‌ها امکان پذیر نیست و به ناچار باید از واسطه‌ها کمک بگیرید.

 

ارز دیچیتال

چند عامل مهم برای خرید دستگاه های استخراج بیت کوین تحت ASIC باید در نظر گرفته شود:

میزان هش – دستگاه استخراج بیت کوین موردنظر چند هش در ثانیه تولید می کند؟ هش بیشتر در آمد بیشتر.

کارامدی – شما باید نسبت به میزان سرمایه و درآمدی که می خواهید، دستگاهی را انتخاب کنید که مصرف برق آن با سرمایه و درآمد موردنظر شما سازگار باشد. برق خانگی در بسیاری از کشورها از جمله ایران، قیمت بالایی دارد و مصرف برق دستگاه های استخراج بسیار بالا است. به همین دلیل برای استخراج به صرفه باید از برق صنعتی استفاده کنید.

قیمت – این عامل هم نسبت به سرمایه شما باید موردتوجه قرارگرفته شود. همچنین زمان بازگشت سرمایه و سوددهی هم باید در نظر گرفته شود.

دستگاه استخراج را فقط بر اساس قیمت یا فقط هش ریت خریداری نکنید. بهترین دستگاه ASIC، کارآمدترین آن است. کارآمدترین دستگاه‌ استخراج دستگاهی است که هش بیشتر و مصرف برق کمتری داشته باشد یا به طور کلی میزان بازگشت سرمایه آن سریع‌تر باشد.

 

دستگاه‌ و تجهیزات استخراج بیت کوین و دستگاه ماینر چیست؟

برای استخراج به صرفه بیت کوین به طور کلی نیاز به موارد زیر است:

۱- دستگاه استخراج (همراه با یک سری تجهیزات جانبی مثل منبع تغذیه یا همان پاور)

۲- کیف پول بیت کوین (نصب نرم افزار کیف پول بیت کوین روی گوشی یا کامپیوتر برای دریافت بیت کوین‌های استخراج شده)

۳- اینترنت (حجم زیادی مصرف نمی‌کند اما باید پایدار باشد – ADSL یا TD-LTE کفایت می‌کند)

۴- برق مناسب (دستگاه‌های استخراج برق زیادی مصرف می‌کنند – استفاده از انشعابات برق یارانه‌ای غیرمجاز و غیرقانونی است.)

۵- خنک کننده (دستگاه‌های استخراج گرمای زیادی تولید می‌کنند و باید خنک شوند)

تا چند سال پیش استخراج بیت کوین عمدتا با CPU یا همان پردازنده‌‌ها انجام می‌گرفت و سیستم‌های خانگی معمولی هم می‌توانستند به استخراج سودآور بیت کوین بپردازند. اما با گسترش شبکه بیت کوین و ماینرهای آن امروزه استخراج به صرفه بیت کوین فقط با تراشه‌های مخصوصی به نام‌ ای‌سیک (ASIC) امکان پذیر است.

 

تعمیرات تخصصی انواع هشبرد، کنترل برد و پاور
whatsminer
M50, M53،M30+,M30++,M32,M31,M21,M20
power (P21,P21E,P221,P22W)

Antminer s19,S17 ,S17+ , S17e , T17 ,T17+ , T17e و ….

تعمیر ماینر هلیوم و سایر دستگاه هایی که ممکن است در لیست مشاهده نکنید اما رویالکو قادر است به بهترین نحو تعمیر و به شما تحویل نماید.

کرج پاساژ دانشکده طبقه سوم(آخر) سمت چپ نیم پله
09930828472

مطالب اخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up