بهترین دستگاه های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۴

نوشته‌های تازه

بهترین دستگاه های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۴ طبق بررسی‌ها و پرس‌وجوی از ماینرهای حرفه‌ای، در زمان به‌روزرسانی این مقاله (آذر ۱۴۰۲)، دستگاه Bitmain Antminer S۱۹ Pro است. این دستگاه باقدرت و بیشترین تعداد ارجاع در بررسی‌های فنی، به‌عنوان بهترین دستگاه استخراج بیت کوین شناخته می‌شود. در ادامه درباره این دستگاه بیشتر می‌خوانید.

البته اگر از ابعاد کلی‌تری به موضوع نگاه کنیم، بهترین‌بودنِ یک دستگاه ماینینگ مسئله‌ای کاملاً نسبی است و شاید در بعضی از مناطق و شرایط، دستگاه‌هایی مورداستفاده قرار بگیرند که در مناطق و شرایط دیگر سودآوری نداشته باشند.

طبق یک قاعده کلی می‌توان گفت برای هرکس بهترین دستگاه استخراج دستگاهی است که علاوه بر داشتن طول عمر بالا، بازگشت سرمایه سریع‌تری داشته باشد. زمان بازگشت سرمایه به‌ مدت زمانی که گفته می‌شود که پول خرید دستگاه و هزینه‌های جانبی آن برمی‌گردد.

 عواملی که بر سودآوری و بازگشت سرمایه  تأثیر می‌گذارند:

  • قدرت دستگاه (هش ریت/نرخ هش): مقدار قدرت پردازش دستگاه برای تولید هش که هر چقدر بالاتر باشد، مقدار بیت کوین‌های استخراج‌شده بالاتر می‌رود. مثال: قدرت دستگاه Antminer S۱۹ Pro حدود ۱۱۰ تراهش بر ثانیه (110TH/S) است.
  • مصرف برق دستگاه: مقدار برق مصرفی دستگاه استخراج بر حسب وات که هر چقدر بالاتر باشد، هزینه برق بیشتری را بر دوش ماینر می‌گذارد. مثال: مصرف برق دستگاه Antminer S۱۹ Pro حدود ۳,۲۵۰ وات (3250W) است.
  • قیمت دستگاه: میزان پولی که برای خرید دستگاه استخراج پرداخت می‌شود که هر چقدر بیشتر باشد، ماینر باید مدت بیشتری فعالیت کند تا سرمایه خرید برگردد و بنابراین زمان بازگشت سرمایه افزایش می‌یابد.

به‌جز موارد فوق، عوامل زیاد دیگری مثل قیمت بیت کوین، تعرفه برق و سختی شبکه بیت کوین در بازگشت سرمایه تأثیرگذار هستند؛ اما سه مورد بالا فقط مربوط به دستگاه بودند.

مشخصات بیت‌مین انت‌ماینر اس ۱۹ پرو (Bitmain AntMiner S۱۹ Pro)

سازنده بیت مین
مدل و قدرت انت‌ماینر اس ۱۹ پرو – ۱۱۰ تراهش
تاریخ عرضه مه ۲۰۲۰
اندازه ۱۹۵x۲۹۰x۳۷۰ میلی‌متر
وزن ۱۳.۲ کیلوگرم
صدا ۷۵ دسیبل
تعداد فن ۴
مصرف برق ۳۲۵۰W
ولتاژ ۱۲V
اتصال کابل شبکه (اترنت)
دما ۵ – ۴۰ درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی (ژول بر تراهش) ۳۴.۵

انت‌ماینرهای سری ۱۹ در حال حاضر پرچم‌دار محصولات شرکت بیت‌مِین هستند و بیت‌مین هم بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌های استخراج است.

انت‌ماینر اس ۱۹ پرو که در میان تمام دستگاه‌های ماینر موجود در بازار بهترین عملکرد و بهترین زمان بازگشت سرمایه را دارد، در می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) به بازار عرضه شد.

اس ۱۹ پرو با قدرت ۱۱۰ تراهش بر ثانیه (Th/s) و مصرف برق ۳,۲۵۰ وات، از نظر بهره‌وری انرژی (قدرت نسبت به مصرف برق) یک سر و گردن از مدل‌های پیشین بیت مین و رقبای فعلی خود بالاتر است.

تنها عیبی که به این دستگاه می‌توان وارد کرد، وزن حدودی ۱۵ کیلوگرمی و صدای بیش از ۸۰ دسیبلی است که برای یک ماینر صنعتی، خیلی هم مشکل‌ساز نیست.

بیت مین همچنین دستگاه‌های S۱۹j و S۱۹j Pro+ را به بازار عرضه کرده است که قیمت کمتری داشته و این مدل‌ها با قدرتی معادل ۱۰۰ و ۱۲۰ تراهش به فروش می‌رسند.

تعمیرات تخصصی انواع هشبرد، کنترل برد و پاور
whatsminer
M50, M53،M30+,M30++,M32,M31,M21,M20
power (P21,P21E,P221,P22W)

Antminer s19,S17 ,S17+ , S17e , T17 ,T17+ , T17e و ….

تعمیر ماینر هلیوم و سایر دستگاه هایی که ممکن است در لیست مشاهده نکنید اما رویالکو قادر است به بهترین نحو تعمیر و به شما تحویل نماید.

کرج پاساژ دانشکده طبقه سوم(آخر) سمت چپ نیم پله
09930828472

مطالب اخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up